Khamis, 28 Januari 2010

pilih+an+raya

السلام عليكم

Hari seperti biasa bangun dengan melaksanakan solat Subuh sebagai permulaan..seperti biasa hari ini ada nya 1 kuliah dan 2 tutoran.. walaupun diriku kuat mengatakan bahawa xyah ler dtg~ tp aku hatiku kuat untuk pergi jua~ heheh (apekah ayat ku ini..)

Okey saje nak cite yang bahang pilihan raya kampus tuk UKM semakin hampir ke saatnye..walaupun tahun ini aku rasekan yang kempen calon begitu hambar..mungkin kerana tempoh mase kempen yang singkat... kwan2 di fakulti hampir keseluruhannya menyokong Pro-M atau GMUKM..aspirasi?? aku rase ade gak yang sokong tp senyap2 jer kat fakulti aku nie..

So MPP tuk sesi lepas seperti biase bagi aku gagal membawa pembaharuan kepada fasilti fakulti aku..still macam tu jgak.. bukti??? ok ni gamba bilik tutorial aku ...


kerusi tahun pak kadok still  ade lagi...




asbestos yang da berlubang sejak aku thn 1 lagi..



keadaan yang sama...

keaadaan yang sama pada dewan kuliah .. ummmm begitu kecewa.. adakah MPP tidak pernah mendesak pihak pentadbiran sama peringkat fakulti @ jpp.. kalau setakat hantar surat... uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh tong sampah la jawabnya surat nye..

cubela bagi pihak yang selalu wat demonstrasi tu tukar angin.. wat demonstrasi desak pentadbiran baiki fasiliti fakulti kan bagus.. atleast bermakne gak tgn2 yang pangkah anda tuk jd mmp bagi pihak dorg.. aku x nafikan demo yang anda semua anjurkan tu x berfaedah.. tapi biarlah yang cakna siswa.. bg aku biar la seiring..fasilti fpi ni bukan zaman kite lagi mcm nie... zaman sebelum aku masuk lagi... sebab ape?? sebab siswa/i fpi xkesah ngan semua ni..zuhud la katekan..

tahniah kepada calon gmukm thn 2 yang menang tanpa bertanding tuk fac.FPI thn nie... sdr. zaim ke ape name die.. aku tgok zaim ni bgus gak la..de karisma..idealistik.. sbb pe aku ckp cmtu?? sbb dulu aku penah sekelas ngan die.. btol x zaim?? masih ingat lagi senior mu ini??? (ceh senior la sgt).u. utk zaim.. jgn hampakan harapan warga fac.. tolong la wat ckit pembaharuan.. xpe la kalo org x kenang kau sebagai hero demonstrasi,, tp org kenal kau la yang ubah kesempurnaan fasiliti fpi.. kate nak wat koperasi kan..mmg aku sokong sangat.. kalo la dpt mmg serampang dua mata!!!

esok da hari mengundi.. selama 2 tahun berturut2 aku xpernah pangkah calon berwarna biru... seriur..aku berani sumpah.. tahun ni??? hahah tgok la ae... UNDI itu adalah rahsia yang telah diketahui!!! ok la kepada tahun 1 n 2 jangan takut dengan momokan buang kolej..auta je sume tu..bukti?? see me..da 3 tahun dok kolej aspirasi..KKM..

kepada lelaki tolong jaga aurat korang bleh x???
jgn le pakai seluar pendek atas lutut g cafe, men bola,
please le.. jaga aurat mu...

2 ulasan:

محمد فردوس سعد berkata...

selamat mengundi - bagus nasihat last skali tu.. :)

MiE MaeL berkata...

selamat mengundi jua~

sama2 mengingatkan~