Ahad, 25 Oktober 2009

::About My Brother Last + Yahya @ Yaya::

Orang laen sibuk study..aku sibuk update blog... hahah erm aku Nak cerita sal adik aku yang bongsu : Namanye Yahya. Aku sangat sayang dgn adik aku nie... die membesar bersama aku. Bermula lahirnya pada 22hb September 2000 di Hospital Tuanku Ampuan Rahimah, Klang. Kenapa aku sayang ngan adik aku nie??? Sebab tyme kelahiran die aku sangat excited hehe ye lar gap antara ngan Epi hampir 13 tahun kan.. Ktrg sekuarga panggil die adek yaya..hehe

Erm nak cite ape lagi sal adik aku nie.. erm mase die kecik bnyak plak gamba die dicandid..huhu kami dulu2 xde pown..sbb tyme tu ayah kami ngah susah.. sejak kelahiran adek aku yang bongsu ni kehidupan kami sekeluarga berubah.. Ayah n mak aku kuliee je kat kedai makan mak aji ayoub.. faham-faham je la hidup kulie kan.. memang aku tabik spring ngan ketabahan ayah aku nie tau... Sehinggala ayah aku amik solusi membuka kedai makan yang ada sekarang nie selepas setahun adek yaya lahir..

Erm adek yaya sempat merasai kasih sayang ayahku just 4th years jer ..coz ayah aku meninggal tahun 2004... sian kat adik yaya.... kecik2 da xde ayah... gitu le org2 kampung ckp ble jumpe adik aku.. mmg aku x nafikan.. sian gak kat adk aku nie... erm tp siyes tyme arwah ayah aku ade..mmg adek yaya le anak ksygn nyer..pe die nak ayah aku tunaikan even x mampu tuk beli! mungkin ayah aku tau yang die xlame bersama ngan anak bongsu die nie... =((

Skrg adek yaya da berumor 9 tahun ae.. prestasi pelajaran diperingkat pertengahan... kelas kedua daripada 3 kelas.. erm mmg aku syg ngan adek aku.. setiap kehendak die nie mak aku akan laksanakan~ HUHUHU mmg best... nak ape jer.. biasa la diperingkat kecik ni mak aku mmg nak puaskan kehendak die kan..

Impian aku kat adek yaya adalah untuk die mendalami ilmu hafazan al-Quran..bukan ape sekadar mewujudkan keturunan tahfiz pada salasiah ayah aku.. banyak kelebihan kan jika saudara kita hafiz nie.. erm to adek yaya abg Mie nak cakapm yang abg Mie sayang kat hang!!! Ingat ae..belajar rajin rajin.. dengor ckp mak, abg, n akak...


Tiada ulasan: